Hero image.
Opinie gości – kluczowy element sukcesu czy po prostu ranking?
12.10.2024
3min

Dzisiaj, opinie i recenzje stały się jednym z najważniejszych elementów, które wpływają na sukces hoteli. To właśnie dzięki nim potencjalni goście podejmują decyzje o wyborze miejsca pobytu. Każda pozostawiona opinia jest bardzo ważna dla hoteli. Opinie gości odgrywają także istotną rolę w budowaniu wizerunku hotelu. Pozytywne opinie zwiększają zaufanie do marki i zachęcają nowych klientów do rezerwacji.

Czy opinie gości są ważne?

Każda nowa opinia jest istotnym źródłem informacji dla hoteli, są to cenne wskazówki, które pokazują, co w hotelu funkcjonuje dobrze, a co wymaga poprawy. Pozytywne recenzje budują reputację, a negatywne są wskazówką, dzięki której osoby zarządzające mogą wprowadzić zmiany i zwiększyć w przyszłości zadowolenie oraz lojalność gości.

Badania pokazują, że goście często czytają recenzje przed podjęciem decyzji o rezerwacji hotelu. Negatywne opinie mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych gości, natomiast pozytywne mogą zwiększyć ich chęć do dokonania rezerwacji.

Hotele, które aktywnie reagują na opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, budują lojalność wśród swoich gości. Kiedy goście widzą, że ich opinie są brane pod uwagę i że hotel reaguje na ich potrzeby, chętniej wracają do tego miejsca w przyszłości.

Zbieranie i analizowanie recenzji są istotne nie tylko dla hoteli, ale też dla turystów, jest to cenny feedback.

Jak hotel wykorzystuje opinie gości?

Hotel wykorzystuje opinie nie tylko dla zrozumienia jak czuję się gość w trakcie swojego pobytu i po jego zakończeniu, ale też do określenia ogólnego wrażenia dotyczącego obsługi i atmosfery w tym miejscu.

Opinie mogą wskazać obszary, które wymagają poprawy, np. jakość obsługi, czystość pokoi, menu śniadaniowe, czy dostępność udogodnień.

Częste opinie na temat specyficznych potrzeb gości (np. żywieniowych, dostępności dla osób z niepełnosprawnościami) mogą zachęcić hotel do wprowadzenia dodatkowych udogodnień, co może przyciągnąć nowe grupy klientów i zbudować pozytywną markę wśród już istniejących.

Algorytmy platform rezerwacyjnych i wyszukiwarek internetowych często promują hotele, które mają lepsze oceny i więcej recenzji. Dzięki temu hotele z dobrymi opiniami są bardziej widoczne i mają większe szanse na przyciągnięcie nowych gości.

W aplikacji hotelspot przygotowane zostało dedykowane miejsce do pozostawienia opinii. Hotele szybko mogą zareagować na każdy pozostawiony komentarz. Zbieranie opinii wewnątrz systemu pozwala na bieżące monitorowanie satysfakcji klientów, a szybka reakcja na krytyczne uwagi może zapobiec negatywnym recenzjom na publicznych platformach.

System automatycznie generuje QR kody, które przekierują gości do popularnych serwisów typu Tripadvisor, Google.

W branży hotelarskiej konkurencja jest bardzo duża. Opinie gości stanowią istotną przewagę konkurencyjną, szczególnie jeśli hotel może się pochwalić wyjątkowo dobrymi ocenami i recenzjami w porównaniu do innych obiektów w okolicy.

Opinie gości mają kluczowe znaczenie dla hoteli, ponieważ wpływają na ich reputację, widoczność, jakość usług oraz zdolność do przyciągania i zatrzymywania gości.  

Tagi:
  • #hotelspot
  • #opinie
  • #reputacja
  • concierge
O autorze:
avatarAnastasiia Vakhovska

© Copyright 2024 SpotStay